امام جمعه کرمانشاه تأکید کرد؛

 لزوم حفظ بصیرت برای شناخت فضائل امام حسین (ع)

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: امام حسین (ع) به دنبال این بود که بتواند بزرگترین معروف عالم یعنی حاکمیت الهی و اسلامی را برپاکند.
کد خبر: ۱۱۷۵۴۳۷
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۴ 12 July 2024

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، آیت الله حبیب الله غفوری ظهر امروز جمعه (۲۲ تیر ماه) در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمانشاه ضمن دعوت همگان به تقوا، اظهار کرد: لازم است در این ایام سوگواری و ایام مشرف به تاسوعا و عاشورا نسبت به شناخت و اهداف قیام امام حسین(ع) و حرکت در مسیر آن حضرت، بصیرت پیدا کنیم.

وی افزود: ضرورت برای شیعه این است که این عزاداری‌ها و سیاه‌پوش کردن جامعه منجر به رشد فکری و اعتقادی و رشد در عرصه عمل صالح و ویژگی‌ها و خصوصیات نفسانی شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه ضمن اهداف قیام امام حسین(ع) تصریح کرد: یکی از اهداف قیام آن حضرت آشکار کردن چهره واقعی بنی امیه بود؛ حضرت بنا داشتند این انحراف بزرگ را از بین ببرند و جامعه اسلام را به مسیر درستش برگردانند؛ هدف دیگر آن حضرت احیای سنت جد بزرگوارشان پیامبر خدا و پدر بزرگوارشان امام علی(ع) بود؛ مبارزه با بدعت‌هایی که بنی امیه بنا گذاشته بود و احیای حدود الهی که تعطیل شده بود از دیگر اهداف قیام آن حضرت بود.

امام جمعه کرمانشاه خاطرنشان کرد: زیارت عاشورا کامل با نماز، در تمام طول سال به خصوص این ایام فراموش نشود؛ روز عاشورا بسیار حائز اهمیت است.

وی ضمن تبریک به رهبر و رزمندگان و مردم عزیز در خصوص انتخابات بیان کرد: به فضل الهی انتخابات با حضور حداکثری مردم تمام شد و اتفاق مهمی را رقم زد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه ادامه داد: تجربه مهم در دوره قبل بی‌اعتمادی به غرب بود که آیندگان باید از آن استفاده کنند؛ آیندگان دوره چهاردهم است.

وی افزود: در دوره دوازدهم معلوم شد اعتماد به غرب جواب نمی‌دهد و به آنها کمک نمی‌کند و هر جا بتوانند ضربه خواهند زد؛ هر جا بدون اعتماد به غرب حرکت کردید موفق بودید و پیشرفت کردید.

غفوری با اشاره به فرموده‌های رهبر معظم انقلاب درباره‌ ویژگی‌های شهید آیت‌الله رئیسی افزود: دولت ایشان، به دولت عزت مشهور شد؛ شهید رئیسی به اصل ارتباط عقیده داشت و اهل تعامل بود؛ نه آنچنان تند و دور کننده بحث می‌کرد که ارتباط قطع شود نه بیهوده امتیاز می‌داد.

وی ادامه داد: تلاش بی‌وقفه برای حل مشکل تود‌ه‌های مردم، اعتقاد عمیق به توانایی‌های داخلی، صراحت در اعلام مواضع دینی و انقلابی، خستگی ناپذیری، مأیوس نشدن، رعایت تعامل و عزتمندی در سیاست خارجی، تواضع و بردباری، ذکر و توسل از ویژگی‌های شهید رئیسی بود.

غفوری با اشاره به رئیس جمهور منتخب گفت: مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب بعضی از مطالب را روشن تصریح کردند و به صورت خاص از رهبر انقلاب تشکر کردند و انتخاب خود را مدیون رهبر انقلاب دانست؛ این قدرشناسی و توجه به عنایت رهبر انقلاب باعث این انتخاب شده است.

امام جمعه کرمانشاه در پایان برای رئیس جمهور منتخب آرزوی موفقیت و خاطرنشان کرد: اگر در این مسیر با اراده و مستحکم حرکت کنند ملت یکپارچه پشتیبان ایشان خواهد بود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار